U ovoj fazi ideju konkretizujemo u funkcionalni model kako bismo sve ono što je bilo na nivou priče sada dobilo fizičku formu i moglo da se bolje sagledaju funkcije koje će biti neophodne u finalnom proizvodu. Slika vredi 1000 reči i to u ovoj fazi dolazi do izražaja. Pošto smo istestirali i potvrdili ideju imamo okvirnu sliku šta je to što naši korisnici žele odmah i šta je to sa čime možemo da izađemo na tržište a da nas vodi do krajnjeg cilja a to je uspostavljanje biznisa. U ovoj fazi skiciramo kako bi funkcionalno mogao proizvod da bude urađen. Dakle, unapređujemo inicijalnu verziju MVP-a.
U ovoj fazi, na osnovu informacija koje smo obradili pravimo prvu tehničku specifikaciju i prvu verziju modela kako bi naš proizvod mogao da bude dizjaniran. Sa dobijenim modelom nastavljamo dalje da potvrđujemo ideju. Ukoliko naš proizvod ne bude stavio korisnika u prvi plan ideja će se mnogo teže realizovati.
Najbrži način da skiciramo rešenje je da to uradimo na papiru. Najjeftinije i najbrže možemo da ideju prebacimo u oblik koji će i drugima biti lakše da predstavimo. Izmene se brzo i lako izvode a ono što je najvažnije i nama će biti lakše da uočimo prve nedostatke u načinu kako smo zamislili da treba da rade funkcije. Na internetu se nalazi veliki broj alata koji nam omogućavaju da skiciramo u digitalnoj formi.
Nakon skiciranja i inicijalne prezentacije korisnicima biće nam lakše da skicu izmodelujemo. Model možemo da izvedemo sa papirom i dodatnim pomagalima u vidu stikera, lepka i šablonima raznih formi i oblika telefona. Šabloni telefona se mogu naći na internetu i odštampati. Na osnovu skice pripremamo model u papirnoj formi ali ovog puta sa funkcionalnostima i na osnovu scenarija koji smo skicirali. Pripremljeni model nam omogućava da simuliramo funkcije i prođemo kroz scenarije uz male troškove. Na internetu postoji veliki broj alata za modelovanje digitalnih proizvoda. U ovoj fazi nismo se bazirali na dizajnu niti korisničkom iskustvu već isključivo na pretvaranje ideje u nešto opipljivo i prezentabilno.
Nakon testiranja modela dolazimo do zaključka šta je to što korisnici vole i koje funkcije treba da ima naš proizvod. Model nam daje osnovu kako da pređemo na sledeći korak: