5. TESTIRANJE CENE KOŠTANJA PONUDE

Nakon što smo testirali ponudu i pokazalo se da postoji određen broj zainteresovanih za naše rešenje potrebno je da pristupimo testiranju cene koštanja našeg rešenja. Da bismo odredili cenu koštanja naše ponude neophodno je i da izračunamo i naše potencijalne troškove kako ne bismo upali u problem neisplativosti biznisa samo zbog toga što sada nismo dobro izračunali. Dileme i nedoumice oko testiranje cene koštanja ponude ćete rešiti odgovaranjem na pitanja:

Da li su ljudi spremni da plate za vaše rešenje i to mogu sebi da priušte?
Da li su spremni sada da plate i po kojoj ceni se nama isplati da krenemo u biznis?

Ovaj šesti, od sedam koraka, smo podelili na nekoliko faza koje će nam pomoći da dobijemo odgovore:

  • Kalkulacija troškova izrade
  • Kalkulacija potencijalnih troškova poslovanja
  • Landing page
  • Pismo o namerama (za poslovne korisnike)
  • Formiranje liste čekanja
  • Prikupljanje sredstava putem porudžbina

Potvrđivanje ideje uz pomoć MVP-a

…sa malom grupom korisnika

Da napravimo malu rekapitulaciju: Jedan od najvećih problema je to što najčešće počinjemo da učimo tek na kraju tj onda kada smo već proizvod uveliko napravili i pustili ga na tržište. Uvideli smo probleme ali isto tako i da (skoro) niko neće naš proizvod da koristi. Dakle, posle bitke svi generali su pametni ali je to sad problematično za našu listu resursa koja se prilično smanjila ako ne i potrošila. Zašto je to tako? Nismo proverili pretpostavke na terenu i sa realnim korisnicima pa smo upali u problem.

PROČITAJ VIŠE

Nakon što smo testirali cenu koštanja naše ponude i utvrdili da postoji određen broj ljudi koji želi da plati za naše rešenje šansa da ideja uspe se povećava. Sada je potrebno da “virtuelni” proizvod i konkretizujete u fizičku ili digitalnu formu koju će korisnici moći i da isprobaju. Na koji način ćete to učiniti naučićete u koraku broj 6: Prototip i testiranje funkcionalnosti