4. TESTIRANJE REŠENJA I PONUDE

Nakon što ste utvrdili i pronašli prve kupce i pre nego što ste napravili proizvod neophodno je da se proveri da li možemo da ponudimo rešenje koje će biti rešenje i za naš ciljani segment. Dileme i nedoumice vezane za testiranje rešenja i ponude ćemo rešiti odgovaranjem na pitanja:

Da li ciljani segment korisnika hoće da im vi rešavate problem?
Da li ste dobro definisali problem i zaista možete da ponudite kvalitetno rešenje?

Ovaj četvrti, od sedam koraka, smo podelili na nekoliko faza koje će nam pomoći da dobijemo odgovore:

  • Prva verzija rešenja – MVP
  • Prvo testiranje ponude pomoću slanja emailova
  • Kontaktiranje većeg broja korisnika iz segmenta
  • Širi obim reklamiranja

Prva verzija rešenja – MVP

REŠENJE PROBLEMA – kada smo upoznali naše korisnike i njihove probleme, sklopili priče i segmentirali ciljnu grupu korisnika možemo da definišemo prvu verziju MVP-a.

KEYWORD RESEARCH (SEO) – Google AdWords (neophodne su nam ključne reči kako bismo utvrdili šta je to što se traži i na koji način korisnici najbolje razumeju ono što im treba a izražavaju u pretrazi)

VREDNOST U NAŠOJ PONUDI – potrebno je da istestiramo šta je to što mi možemo da ponudimo a da korisnicima zaista treba i koja je to inovacija, usluga ili već funkcionalnost sa čime ćemo izaći na tržište.

MVP¹ (Minimum Valuable Product – Proizvod sa Minimalnom Vrednošću Bez Funkcionalnosti) – U ovoj fazi govorimo o MVP-u koji se odnosi na definisanu vrednost koju želimo da prezentujemo a odnosi se na rešenje za neki problem. Pri tome, ne moramo da imamo proizvod sa nekom od funkcionalnosti. Praktično možemo da napravimo jednu web stranu na kojoj ćemo da istaknemo tu vrednost koju nudimo i da proverimo da li ima zainteresovanih za tu vrednost.

Najvažnije je da definišemo koje su to pozitivne vrednosti za korisnika i šta je to što nas izdvaja od drugih.

Na osnovu prikupljenih informacija pravimo inicijalnu listu funkcionalnosti za MVP koja nam omogućava da brzo dobijemo nešto sa čime možemo da idemo dalje u istraživanje. Prvo prezentujemo onom delu naše ciljne grupe koja je iskazala potrebu da joj treba naše rešenje što pre. U ovoj fazi fokusiramo da jedan određeni problem rešimo sa minimumom funkcionalnosti i taj fokus treba da ostane sve dok ne napravimo radnu verziju MVP-a.

Nakon što se testirali pretpostavke i utvrdili da postoji šire interesovanje za vaše rešenje potrebno je da utvrdite koja je to cena po kojoj će vaši prvi kupci biti spremni da plate i da li je ta cena odgovarajuća za naš biznis. To ćete testirati i potvrditi u koraku 5: Testiranje cene koštanja