7. VALIDACIJA PONUDE I ISPLATIVOSTI

Nakon što smo napravili prototip i na njemu potvrdili da možemo da ponudimo dobro rešenje, napravili smo i funkcionalnu test verziju proizvoda. Ona nam je omogućila da istestiramo minimalan broj funkcionalnosti koje su nam potrebne pa da možemo da zaokružimo u jedan proizvod. Dileme i nedoumice oko validacije ponude i isplativosti ćete rešiti odgovaranjem na sledeća pitanja:

Da li mi možemo da realizujemo i isporučimo isplativo rešenje?
Da li smo uspeli da ponudimo rešenje koje nam omogućava startovanje biznisa?
Da li smo okupili dobar tim i da li smo spremni za pokretanje biznisa?

Ovaj sedmi, i poslednji korak u validaciji ideje, smo podelili na nekoliko faza koje će nam pomoći da dobijemo odgovore:

  • Validacija proizvoda
  • Okupljanje tima i podela uloga
  • Donošenje odluke o pokretanju biznisa
  • Validacija troškova i prihoda
  • Validacija biznis plana
  • Izlazna strategija

Radna verzija MVP-a

MVP² (Minimum Viable Product – Održiv Proizvod sa Minimalnom Funkcionalnošću) U ovoj fazi imamo prilike da predstavimo rešenje sa minimalnom funkcionalnošću svim našim korisnicima koji su u startu pokazali želju da im je naš proizvod bitan i da im treba što pre. Dakle to su svi oni koji su verovali u nas i podržavali nas od samog početka. Dizajn je potpuno usmeren na korisnika i njegovo iskustvo. Rešenje problema je sada u potpuno funkcionalnoj formi. Tim bi već trebalo da bude formiran i poznat.

PROČITAJ VIŠE

Nakon što ste potvrdili da je vaša ponuda dobro rešenje, da imate dobar tim i da vam se isplati da uđete u biznis vode potrebno je da donesete odluku da osnujete firmu. Biće neophodno da se dobro pripremite za ono što vas čeka kada osnujete biznis a to je poslovanje na tržištu i uticaj svakojakih pozitivnih i negativnih spoljašnjih i unutrašnjih faktora, gomila papirologije, ugovora, procedura, planiranja, sastanaka i organizovanja svih učesnika u procesu kako bi sve to funkcionisalo. Često će vam sve te aktivnosti oduzimati značajan deo energije i vremena od onoga što se zove rad na razvoju biznisa a što ume da bude vrlo frustrirajuće ali sa druge strane i veoma izazovno. To ćete bliže upoznati u posebnom članku: Startovanje biznisa