Dileme i nedoumice vezane za pronalaženje profitabilne ideje za posao ćemo rešiti odgovaranjem na pitanja:
Da li ste otkrili potencijal u vama i prepoznali neku ideju kao šansu za sopstveni biznis?
Da li je vaša ideja dovoljno dobra za biznis i kako da dođete do još ideja?
Najbolji način da biste uočili problem je ako poznajete oblast u kojoj se dešavaju problemi i/ili da uočite mogućnosti za poboljšanje u postojećim rešenjima. To je najlakše ako ste stručni u toj oblasti, ako ste se već bavili rešavanjem nekog problema ili se vama upravo dešava neki problem pa pokušavate da ga rešite.
‘Pronalaženje profitabilne ideje za posao’ je prvi, od sedam koraka, i podeljen je na nekoliko faza koje će vam pomoći da dobijete odgovore:
- Pronalaženje i generisanje ideja za posao i biznis
- Procena svojih mogućnosti
- Definisanje ciljeva
- Moj Manifest
Pronalaženje i generisanja ideja za posao i biznis
Sigurno ste mnogo puta razmišljali da pokrenete svoj biznis ali tu ste i stali jer: imate previše ideja pa ne znate sa kojom da krenete, ili niste pronašli ideju koja vam se čini najpogodnijom, ili ne znate kako se pravi web sajt, ili zbog toga što niste sigurni u sebe, ili vam nedostaje novac, ili ne možete sami ili … ima puno izgovora zbog kojih ćete odlagati momenat da krenete ali pravo vreme je sada i odmah!
Pre nego što krenete sa prvim korakom u razvoju ideje, procenite svoje mogućnosti i spoznajte sebe kroz listu svojih znanja i veština, iskustava, interesovanja i hobija. Na osnovu te liste biste mogli da uvidite gde se u vama nalaze potencijalne šanse za biznis i oblasti u kojima možete da primenite ideje.
Procena svojih mogućnosti
Najbolji način da uvidite šta i koliko možete da date sa svoje strane za budući startup je da izvršite procenu svojih mogućnosti i da sve ono što vam nedostaje u toj listi je ili da naučite ili da angažujete nekoga sa strane da to obavi za vas.
Fokusirajte se na oblasti koje su vam poznate i kroz koje ste motivisani da se ostvarite.
Definisanje ciljeva
Motivacija je najbolji pokretač i unutrašnja energija da stignemo do cilja. Razmislite šta je za vas uspeh u ovom poduhvatu i šta je to što bi vas najviše motivisalo da ostvarite cilj. Usklađenost ostvarenja poslovnog sa ostvarenjem privatnih ciljeva, će vam omogućiti da se dobro osećate i da uživate u tome šta radite.
Odredite krajnji cilj i međuciljeve, zatim korake kako ćete stići do njih i nešto merljivo i uporedivo šta će činiti poduhvat uspešno obavljenim.
Moj Manifest
Ukoliko svoje ciljeve zapišete, imaće veću vrednost. Kada saberete svoje misli u formi ostvarenja privatnih i poslovnih ciljeva i zapišete ih na papir imaće mnogo jače dejstvo i biće veći motivacioni faktor da do tih ciljeva i stignete. Na neki način ćete se obavezati prema samom sebi. Ukoliko u startu krećete da razvijate ideju sa partnerom ili više njih, bilo bi dobro da svako popuni svoj Manifest i da na kraju napravite jedan zbirni kako bi on važio za ceo tim. Prednost kod ovakvog načina pisanja je i to što on predstavlja neki “predugovor” i odmah na početku ćete uvideti da li vam se krajnji cilj poklapa. To možete učiniti u “Moj Manifest” formi.
Ime i prezime:
Današnji datum:
Šta je to što razvijate
Za koga
Cilj (rešenje problema)
Svečano se obavezujem da ću marljivo raditi, bez obzira na prepreke, da postignem:
Uspeh iskazan kroj broj i ciljanu akciju (€/god kao prihod / kao zaradu, broj zaposlenih, broja simpatizera / pratilaca / kupaca, partnera…),
Proglasiću svoj uspeh konačnim kada dostignem:
Uspeh 10x
Jer mi to obezbeđuje
Potpis
Link ka online MojManifest Google Document fajlu. Napravite svoju kopiju Manifesta i sačuvajte ga kao neki od vama najpogodnijih formi (pdf, word fajl…). Za veću motivaciju, Manifest možete odštampati i postaviti na neko vidno mesto.
– – –
Nakon što ste istražili ideje koje vas okružuju i svoje potencijale za biznis, potvrdili ste da postoji bar jedna ideja koju ćete pokašati da pretvorite u biznis. Najvažnije je da ne zaboravite da ideja treba da predstavlja rešenje za neki problem a i da vi možete da ponudite isplativo rešenje tj proizvod. Sada je vreme da vidite koji su i gde su vaši budući korisnici i kupci a to ćete učiniti u koraku broj 2: Pronalaženje prvih kupaca i pre gotovog proizvoda