Sigurno ste mnogo puta razmišljali da pokrenete svoj biznis ali tu ste i stali jer: imate previše ideja pa ne znate sa kojom da krenete, ili niste pronašli ideju koja vam se čini najpogodnijom, ili ne znate kako se pravi web sajt, ili zbog toga što niste sigurni u sebe, ili vam nedostaje novac, ili ne možete sami ili … ima puno izgovora zbog kojih ćete odlagati momenat da krenete ali pravo vreme je sada i odmah!
Pre nego što krenete sa prvim korakom u razvoju ideje, procenite svoje mogućnosti i spoznajte sebe kroz listu svojih znanja i veština, iskustava, interesovanja i hobija. Na osnovu te liste biste mogli da uvidite gde se u vama nalaze potencijalne šanse za biznis i oblasti u kojima možete da primenite ideje.
Šta čini jednu poslovnu ideju tako velikom? Dobra ideja postaje velika ako je uparena sa VAMA!
Bez obzira da li želite da pišete blog, da prodajete proizvode preko interneta, pravite aplikacije ili igrice… prvo testirajte tu ideju pa tek onda ako se ona potvrdi na tržištu onda razmišljajte o osnivanju firme. Nikako da prvo otvorite firmu pa da onda radite sve ostalo. Uštedećete sebi pre svega mnogo novca i vremena.
Uz puno volje i uloženog truda svako može da napravi biznis. Naoružajte se strpljenjem, udružite se sa kvalitetnim ljudima, gradite svoje mreže i stvarajte svoj mali svet.
Cilj je da kroz testiranja i eksperimentisanja proverite šta radi a šta ne, šta je to što donosi rezultate i koje su to vrednosti koje ćete ponuditi tržištu. Ukoliko nemate neku (inovativnu) ideju, dovoljno je da pogledate kako su to neki drugi uradili pa da uz neke izmene i dopune krenete sa svojim proizvodom ili uslugom.
Bilo da se radi o nečem novom ili da kopirate druge biznis modele, prvo potvrdite da vaša ideja ima potencijal na tržištu i da možete da dosegnete do dovoljno velike ciljne grupe.
Dakle, gradimo proizvod koji će nam uz minimalan ponuđen broj vrednosti (funkcionalnosti) omogućiti da pokrenemo svoj biznis. To je naš MVP.
M – minimum
V – održiva vrednost
P – proizvod
Krenite korak po korak, prvo da testirate ideju, zatim da pronađete grupu korisnika koja će zavoleti vaš proizvod a tek na kraju ćete razmišljati o otvaranju firme. Ljudi često i ne znaju šta im treba niti da imaju neki problem. Oni su se navikli na postojeći način kako funkcionišu i najradije ništa ne bi menjali. Kada budu ustanovili da uz pomoć vašeg rešenja mogu da reše neki od svojih problema i da će im život postati nešto jednostavniji onda su i spremniji da plate. Upravo te korisnike treba da pronađemo i da nam oni budu polazna tačka za uspostavljanje biznis modela.
Ako pronađemo dovoljan broj koriniska koji su spremni da plate i pre nego što imamo napravljen proizvod onda imamo dobru osnovu da razmišljamo da započnemo biznis. Pre toga bi to bila prava avantura i put u neuspeh.
Dajte svoj maksimum i krenite na neizvesno ali veoma uzbudljivo preduzetničko putovanje. Uključite maštu, istražujte i pronađite prostor u kojem možete da formirate tržište za sebe ili na postojećem tržištu formirajte prostor u kojem ćete plasirati svoje rešenje. Prvi korak na tom putovanju je da na osnovu ideje identifikujete problem, potrebu ili želju kod ljudi na osnovu koje ćete izgraditi svoj biznis model.
– – –
MVPlab vam stoji na raspolaganju da vam pomogne da definišete poslovne ciljeve i kroz procenu svojih mogućnosti šta vi lično možete da uradite za svoj budući startup.
Individualna (jedan na jedan) Skype radionice u trajanju od 2 sata:
1. Definisanje ciljeva i procena svojih mogućnosti.
100€ 49€ za sve prijavljene na MVPlab email listu
Prijavi me!
2. MVP Biznis Model Canvas.
50€100€ 49€ za sve prijavljene na MVPlab email listu
Prijavi me!